Головна » Статті » Статті » Статті [ Додати статтю ]

Про бізнес-стратегію
У минулому році середнього розміру компанія з дистрибуції медичних продуктів вирішила зробити реінжинірінг трьох основних бізнес-процесів: продажу і сервісу, дистрибуції та приготування продуктів.
Посівши на початку своєї діяльності левову частку спеціального ринку, компанія перебувала в стані безперервного росту багато років. Однак, зіткнувшись з докорінними змінами у фармацевтичному бізнесі і недоліками в системі автоматизації управління і контролю, керівництво компанії прийняло рішення про реінжинірінг. 

Вони найняли консалтіновую компанію для розробки плану радикальних змін. Провівши в проекті два місяці, консультанти з’ясували, що в компанії не розроблено бізнес-стратегія на корпоративному рівні. Коли з цими висновками познайомили вищих менеджерів компанії, вони були збентежені і пригнічені. Раніше ні не сприймали це як проблему. 

До сих пір, керівництво компанії зосереджувалась більше на тактичних завдань - як виробляти продукцію. Будучи професіоналами в своїй галузі, вони не уявляли собі можливість невдач. Однак, крім позитивних моментів, консультанти виявили також поступове зменшення 

Через півроку, коли консультанти продемонстрували свій план змін у компанії, їхні пропозиції були відкинуті, а контракт розірваний. 1996 рік компанія провела так само, як і всі попередні. У цьому році в масштабі компанії можна нарахувати 73 слабко взаємопов’язаних проекту, що розвиваються кожен сам по собі. 

Як можна побачити з цього прикладу, бізнес-стратегія є ключовим фактором для реалізації плану реинжиниринга. У відсутність такої стратегії, яка визначає хто є споживачі послуг компанії, хто партнери та конкуренти компанії, які у зв’язку компанії зі своїми споживачами, партнерами та конкурентами, неможливо прийти до єдиної думки щодо того, які зміни потрібно проводити в першу чергу і які ресурси для цього можна використовувати … 

При відсутності такої бізнес-стратегії, кожен керівник буде тягнути ковдру на себе, сосредотачіваясь на проблемах виключно свого підрозділу, а не компанії в цілому. 

Серед перших кроків по реалізації проекту повинен бути процес перегляду бізнес-стратегії. Якщо така стратегія виражена неясно і не формалізована, необхідно настояти на розробці її силами керівництва компанії. Так само вірно для підприємств будь-якого типу, приватних і державних. 

Маючи чітку бізнес-стратегію, консультанти можуть розробити бачення та цілі реинжиниринга. А конкретні рекомендації щодо змін у компанії, у свою чергу, можуть бути прив’язані до стратегії та пріоритетів компанії. 

Можна визначити бізнес-стратегію як реакцію підприємства на зовнішні впливу: 

зразки поведінки і купівельні уподобання споживачів;
ініціативи і поведінка конкурентів;
демографічні характеристики споживачів;
зміни в частці ринку;
урядові постанови;
технологічні інновації;
комп’ютерні технології;
перспективи зростання - лінії продуктів, сегменти ринку;
відношення ціна / собівартість;
використання виробничих потужностей;
вартість дистрибуції;
економічні деталі. 

Процес розробки бізнес-стратегії вимагає досліджень і вимірів. Але в першу чергу, він потребує обговорення за участю керівництва компанії та керівників підрозділів. Такого роду обговорення дозволяє розробити спільне бачення, не Затуманений рамками підрозділів.
Категорія: Статті | Додав: vova (20.06.2009)
Переглядів: 1051 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]