Головна » Файли » Український розділ » Реферати [ Додати матеріал ]

Еластичність попиту та пропозиції
[ Викачати з сервера (76.9 Kb) ] 14.03.2009, 17:22
Еластичність попиту по ціні, її вид, фактори вплив типу еластичності на
виторг від продажу. Точкова і дугова еластичність.

Еластичність попиту за доходами. Перехресна еластичність попиту.

Еластичність пропозиції і її фактори.

 1.

До цього часу йшлося лише про спрямованість впливу того чи іншого
фактора на попит. Однак практичне використання набутих знань вимагає й
уміння виміряти силу, з якою певний фактор впливає на обсяг бажаних
закупок споживача. Ця проблема вирішується за допомогою оцінки
еластичності попиту.

Як відомо, на попит впливає ціна. Еластичність попиту за ціною — це
показник відсоткової зміни обсягу попиту при зміні на 1% ціни на товар
уздовж даної кривої попиту на нього. Вона показує чутливість обсягу
(величини) попиту до змін ціни товару за умови, що всі інші фактори, які
виливають на попит, залишаються незмінними:

Еластичність тісно пов'язана з показниками нахилу кривої попиту. Однак,
якщо крива попиту дає співвідношення між зменшенням чи збільшенням
обсягу закуплених товарів у натуральних показниках залежно від зміни цін
на 1 долар, гривню чи марку, то еластичність демонструє більш
універсальну залежність — відсоткову зміну.

Оскільки крива попиту має від'ємний нахил, то еластичність попиту за
ціною змінюється від нуля до мінус нескінченності. Для практичного
використання еластичність попиту за ціною беруть, як правило, по модулю:
|Ed|. Чим більше значення цього показника, тим більша цінова
еластичність. Якщо: 0 < |Ed|< 1 — попит нееластичний; |Ed| =1 — попит з
одиничною еластичністю; 1 <|Ed|< ? — попит еластичний.

Еластичність попиту за ціною залежить від цілого ряду факторів ,
зокрема:

— наявності товарів-субститутів. Чим більше існує товарів, здатних
досить ефективно замінити один одного, тим активніше реагує попит на
зміну цін на них (наприклад, автомобілі одного класу, різні види
прохолодних напоїв). Навпаки, якщо на ринку немає товару, що міг би
вдало замінити існуючий, то зміна цін на нього майже не спричинить
відповідних коливань обсягів продажу. Це може бути, скажімо, інсулін для
хворих на цукровий діабет;

— часу пристосування до зміни цін. У короткотерміновому періоді попит
менш еластичний, ніж у довготерміновому, адже для пошуку
товарів-субститутів та зміни структури споживання потрібен час;

— частки споживацького бюджету, що витрачається на продукт. Тут
залежність зворотна: чим більша частка, тим менша еластичність і
навпаки.

Розрахунки еластичності попиту за ціною мають досить широке практичне
використання як для прогнозування споживацьких витрат, так і для
проведення цінової політики фірми. Для продавця важливо знати скільки
грошей споживач готовий витратити на придбання даного товару при різному
рівні цін на нього, адже витрати споживача є ні чим іншим, як валовим
доходом продавця : загальні витрати покупця = PQ = валовий дохід
продавця.

На рис. 4.3 показано виграш продавця від збільшення ціни на товар та
його програш від спричиненого цим зростанням ціни зменшення обсягу




Категорія: Реферати | Додав: vova
Переглядів: 2088 | Завантажень: 441 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 2.2/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]