Головна » Файли » Український розділ » Реферати [ Додати матеріал ]

Стратегія розвитку підприємства
[ Викачати з сервера (17.3 Kb) ] 08.12.2008, 11:55
Стратегія розвитку підприємства

У сучасному світі відбуваються глобальні зміни в системі суспільного
виробництва. Здійснюється перехід від виробництва масового споживання до
диверсифікованого споживання. Сучасні технології, і особливо інформація,
дають можливість виробляти невеликі партії багатоваріантної продукції
для задоволення різноманітних смаків споживачів. Необхідною умовою
існування підприємства стають постійні інновації та зміни. Посилюється
внутрішня нестабільність функціонування організаційно-виробничих систем.

Реальність показує, що сучасні тенденції у напрямі постійних інновацій,
внутрішньої гнучкості й відмови від штампів у роботі підприємства несуть
у собі значний деструктивний потенціал. Постійне оновлення підприємства
генерує високу внутрішню нестабільність, звужує можливість роботи єдиною
командою. Конкурентний попит є, як правило, короткостроковим, що суттєво
впливає на поведінку підприємства.

Історичний огляд концепцій стратегічного менеджменту підприємства
свідчить про взаємозв'язок стратегії, планування й прогнозування, з
одного боку, та вплив механізму процесів розробки стратегії та традицій
прийняття відповідних рішень на ефективність функціонування
різноманітних підприємств — з другого боку.

Стратегія підприємства у 50-ті роки XX ст. будувалась переважно на
результатах оцінювання переваг і недоліків різноманітних варіантів
поведінки. В умовах високих темпів економічного розвитку перед
розробниками стратегії стоїть завдання уникнути помилок при аналізі,
перш ніж виявити суттєві переваги підприємства. У 60-ті роки великого
поширення набула концепція аналізу портфеля видів діяльності, що
свідчило про визнання існування відповідних обмежень та ризиків для
кожного виду діяльності, зокрема концепція кривої досвіду показала, що
при збільшенні масштабів виробництва собівартість продукції знижується.
Відповідно до погляду, що малі підприємства не зможуть витримати
конкуренції з великими, частка ринку, яка належить підприємству, стала
розглядатися як його головна перевага, тоді як найбільш привабливою
рисою ринку вважалося його розширення.

Однак практика засвідчила, що ці підходи до розробки стратегії
відповідають лише періоду економічного зростання. З кінця 70-х років
зовнішні умови діяльності підприємств стали більш мінливими, їхня
ефективність падає. Як наслідок робляться спроби вивести стратегію із
жорстких рамок планування. Так, І. Ансофф увів у науковий обіг поняття
стратегічний менеджмент, зазначивши, що у змінюваному світі не можна
розділяти стратегію та оперативну діяльність, довгострокову і
короткострокову перспективи, концепцію та її здійснення.

Стратегічний менеджмент є ефективним управлінським інструментом
внаслідок цілого ряду своїх особливостей, зокрема:

.......................................................................................................

Категорія: Реферати | Додав: vova
Переглядів: 2027 | Завантажень: 465 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]