Головна » Файли » Український розділ » Реферати [ Додати матеріал ]

Малий інноваційний бізнес
[ Викачати з сервера (19.6 Kb) ] 08.12.2008, 11:05
Становлення ринкової системи господарювання в Україні пов'яза-не з
активізацією підприємницької діяльності в усіх сферах еконо-міки. Одним
з перспективних напрямів створення нового конку-рентно-ринкового
середовища є розвиток малого бізнесу. Поряд з прискореним формуванням
споживчого ринку малий бізнес сприяє активізації інноваційної
діяльності.

Розглянемо насамперед такі поняття (категорії), як "малі під-приємства",
"мале підприємництво" ("малий бізнес").

Малі підприємства кваліфікуються за показником чисельності зайнятих
працівників згідно зі сферами діяльності незалежно від форм власності.
Згідно зі ст.2 Закону України "Про підприємства в Україні" до малих
підприємств в науці та науковому обслугову-ванні належать новостворювані
та діючі підприємства з чисель-ністю працюючих до 100 чол.

Мале підприємництво (малий бізнес) - це самостійна, система-тична,
ініціативна діяльність малих підприємств та громадян-підпри-ємців, яка
провадиться на власний ризик з метою отримання еко-номічної вигоди.

Малий бізнес є основою дрібнотоварного виробництва; провід-ним сектором
економіки; забезпечує насичення ринку споживчими товарами і послугами
повсякденного попиту, додатковими робочи-ми місцями; володіє високою
мобільністю, раціональними форма-ми управління; формує новий соціальний
прошарок підприєм-ців-власників; здійснює структурну перебудову
економіки, швидку окупність витрат, свободу ринкового вибору; сприяє
послабленню монополізму, розвитку конкуренції.

Малому бізнесові властиві й певні недоліки: хронічна нестача фінансових
коштів; слабке сегментування власної частки ринку;

неадекватність технічного оснащення і забезпечення сировиною порівняно з
великими підприємствами; брак кваліфікованої робо-чої сили; вплив
ринкової кон'юнктури тощо.

Аналіз розвитку малого бізнесу в Україні дає змогу зробити певні
узагальнення щодо стану і тенденцій розвитку його:

по-перше, частка підприємств науки і наукового обслуговування у сфері
діяльності малих підприємств значна;

по-друге, кількість малих підприємств у науці і науковому
об-слуговуванні зростає;

по-третє, виявляється тенденція до зміни форм власності малих
підприємств; значно зростає частка малих підприємств з колектив-ною
формою власності, велика частка приватних малих підпри-ємств.

Однак процес створення і розвитку нових підприємницьких структур в науці
і науковому обслуговуванні йде ще повільно. При-чинами, які гальмують
розвиток малого бізнесу в науці, є такі:

1) обмеженість правових засад підтримки малого бізнесу, яка значно
стримує розвиток малих структур в усіх сферах, а також ініціативу
окремих громадян;

2) неефективність діючої системи оподаткування і податкової політики
особливо щодо пільг малим структурам, які створили б однакові економічні


.........................................................................................................
Категорія: Реферати | Додав: vova
Переглядів: 1074 | Завантажень: 309 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]