Головна » Файли » Український розділ » Реферати [ Додати матеріал ]

Управління фірмою: суть управління та його вплив на ефективність виробництва
[ Викачати з сервера (16.7Kb) ] 07.12.2008, 21:46
Управління фірмою: суть управління та його вплив на ефективність
виробництва, управління в конкурентноздатних фірмах, нові тенденції в
управлінні.

 План

Суть управління та його вплив на ефективність виробництва.

Управління в конкурентноздатних фірмах.

Нові тенденції в управлінні.

 Фірма – сон вона ланка економіки. Термін «фірма» досить часто
повторюється і в економічній літературі і в побуті. Між тим у
законодавстві України такої категорії немає взагалі. Замість неї
використовується поняття «підприємство». На заході в економічній
практиці термін «фірма» вживається як узагальнююче, ширше поняття, що
може включати ряд підприємств та виробництві.

Окрім того. фірмою називають і різні багато профільні компанії й
організації, що мають на меті комерційні цілі. Самий термін «фірма»
походить від італійського «fume» - підтверджуючий підпис на документі.

Отже, фірма – це господарська організація, що перетворює вихідні ресурси
на кінцевий продукт шляхом оптимального комбінування чинників
виробництва. Ціль діяльності – прибуток, невід’ємний чинник –
господарський ризик. З появою акціонерного та інших різновидів сумісно
поділеної власності відбулося відокремлення управління від власності.
Відповідно до вимог нової економічної епохи перетворювалася і природа
фірми, зазнали змін теоретичні уявлення про її цілі.

Одне з нових уявлень про напрямок розвитку фірми – багатоцільові теорії,
коли максималізується кілька показників. Серед них – перспектива
зростання фірми, ціна акцій, розмір прибутку, обсяг виробництва. Можна
назвати ще й напрямок, який у літературі здобув назву біхевіористичної
теорії. Мета фірми відповідно до поведінки об’єктів і суб’єктів процесу
виробництва – досягнення певного рівня за основними показниками. Серед
них – обсяг продажу, рівень рентабельності, розмір дивідендів, якість
продукції. Фірма враховує при цьому психологію поведінки споживача.

Класифікуються фірми за багатьма критеріями: напрямком діяльності,
асортиментом продукції, що випускається, сферами вкладення капіталу,
ступенем концентрації, за формою власності на капітал. Три критерії
(напрямок діяльності, асортимент продукції, що випускається і сфера
вкладення капіталу) можна об’єднати в один, бо сучасні фірми, як правило
багато профільні. Завдяки цьому вони мають більше шансів вижити. Золоте
правило: «Не носіть усі яйця в одному кошику» змішує фірму поєднувати
виробництво різного асортименту, різного виду послуг. У разі зниження
попиту на одні товари та послуги збитки можна покрити розширенням
продажу інших.

Фірми створюють дочірні підприємства, розосереджують інвестиції в
багатьох галузях.

Сучасні фірми, окрім горизонтальної і вертикальної інтеграції, широко
використовують процес диверсифікації, внаслідок якого утворюються багато
профільні комплекси. Об’єднані підприємства, організації, комбінати,
часто не зв’язані єдиним виробництвом, утворюють складний, багатомірний
конгломерат, що дає змогу мати значний простір для маневру за умов
жорстокої конкуренції.
..................................................................................
Категорія: Реферати | Додав: vova
Переглядів: 1026 | Завантажень: 276 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]