Головна » Файли » Український розділ » Реферати [ Додати матеріал ]

Фірма на ринку монополістичної конкуренції
[ Викачати з сервера (23.4 Kb) ] 11.04.2009, 09:38
Ознаки ринку монополістичної конкуренції.

Максимізація прибутку монополіста конкурентної фірми у короткостроковому
періоді.

Ціна випуск продукції монополістично-конкурентної фірми в
довгостроковому періоді. Нецінова конкуренція.

 1.

Монополістичну конкуренцію не слід плутати з монопольним ринком. Хоча ці
терміни досить співзвучні, вони відображають зовсім різні ситуації на
ринку. Риси монопольного ринку ми розглянули у попередній темі.
Зупинимося тепер на характеристиці особливостей монополістичної
конкуренції.

1. На ринку діє досить велика кількість продавців, Що означає "досить
велика"? Для існування монополістичної конкуренції кількість продавців
має бути:

— не надто великою, щоб попит не перетворився на абсолютно еластичний,
що властиво для чистої конкуренції;

— не надто малою, щоб кожна фірма володіла відносно незначною часткою
ринку та мала обмежений контроль над ціною;

— досить значною, щоб уникнути таємних угод, погоджених дій окремих фірм
з метою обмеження обсягів виробництва та штучного підвищення цін;

— достатньою, щоб фірми галузі не відчували взаємної залежності, мали
можливість визначати власну політику, не зважаючи на реакцію
конкурентів.  

Отже, якщо для чистої конкуренції на ринку, хоча необхідно мати сотні
або й тисячі фірм, то для монополістичної конкуренції досить 30, 50 чи
70 фірм.

2. Продукти, що пропонуються на ринку, хоча й належать до однієї
товарної групи, досить диференційовані. Ця диференціація грунтується як
на реальних, так і на удаваних відмінностях. Реальні відмінності
досягаються за рахунок:

а) якості товару. Товари можуть відрізнятися певними функціональними
особливостями, матеріалами, з яких вони виготовлені, дизайном, якістю
роботи тощо;

б) поглиблення після продажного обслуговування. Фірми намагаються
виділити свій товар серед інших, аналогічно тим, що збільшують 
термін гарантійного обслуговування, безкоштовно доставляють товар 
покупцеві, на місці збирають і встановлюють меблі тощо;

в) місця продажу товару. Це особливо стосується товарів, потреба в яких
виникає у певному місці. Скажімо, кафе, розташоване у людному місці на
березі Дніпра з чудовим краєвидом, чи бензоколонка на трасі з активним
рухом автомобілів будуть привабливішими для покупців за інших рівних
умов;

г) стимулювання збуту. З метою виділення свого товару серед інших фірма
може стимулювати збут, встановлюючи призи для покупців.

3. Обмежена можливість впливу на ціну. Було б помилковим вважати, що при
монополістичній конкуренції фірма взагалі не може вплинути на ціну
продукту, який вона реалізовує. Вдале розташування, яскрава упаковка,
результативна рекламна кампанія дають фірмі певні переваги над іншими,
що зумовлює можливість реалізувати свою продукцію дещо дорожче. Однак ця
можливість обмежена тим, що на ринку монополістичної конкуренції існує
багато близьких товарів-субститутів, а тому покупець має змогу придбати
товар у іншого продавця, якщо його ціна виявиться привабливішою.

Категорія: Реферати | Додав: vova
Переглядів: 1298 | Завантажень: 339 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]